The News

História Nissan Patrol

Nissan Patrol je auto s pohonom všetkých kolies vyrábane spoločnosťou Nissan v Japonsku od roku 1961. Vo všeobecnosti je Patrol v Austrálií na Novom Zélande, Strednom Výchde v Latinskej Amerike, Afrike v Japonsku a v Karibiku považovaný za tažké úžitkové vozidlo s pohonom 4x4. V týchto krajinách bol priamou odpoveďu Nissanu na Toyotu Land Cruiser. V USA a v Kanade bol považovaný za luxusné SUV a predával sa pod značkou Infinity. 

 


Nissan Patrol  bol k dispozícii buď s krátkym rázvorom (SWB) ako trojdverový model, alebo dlhým rázvorom (LWB) s 5 dverami. Verzia LWB bola ponúkaná ako wagon alebo v úžitkových verziách vozidla s nákladnou ložnou plochou. Druhá generácia Y60 (GQ) je stále vyrábaná ako vojenské vozidlo v krajinách Ázie a Stredného východu, a rôzne verzie Patrolu sú široko používané aj OSN.
Nissan Patrol štvrtej a piatej generácie sú hlavnými prostriedkami vojenskej dopravy írskej armády.

História


Prvá generácia (séria 4W60, 1951-1960)


V septembri 1951 bol predstavený model 4W60. Celkový dizajn bol podobný Jeepu Willys. V modeli 4W60 použili motor s výkonom 75 hp a objeme 3.7l. Model 4W60 bol nahradený modelom 4W61.
4W61 bol predstavený v auguste 1955. Bol podobný svojmu predchodcovi, avšak veľkou zmenou bol motor. 4W61 bol poháňaný novým motorom 3,7 L Nissan NB, o výkone 92 koní, a neskôr bol poháňaný motorm s výkonom 105 hp a objemom 4.0L.
V októbri 1958 bol predstavený model Patrola 4W65. Krátkotrvajúci model Patrola 4W66 bol predstavený v decembri 1959. Jedinou zmenou je, že 4W66 bol poháňaný motorom s výkonom 125 hp o objeme 4.0 L. Výroba modelu 4W66 bola ukončená v júni 1960.
Séria 4W70
Model Nissan 4W70 bol predstavený v roku 1950 a bol založený na Dodge M37. Z Dodge použili podvozok, ale z modelu 4W60 pohon kolies a motor. V roku 1955 bol predstavený vylepšený model. Výkon vzrástol na 105 koní vďaka novému motoru Nissan NC.

 

 

Druhá generácia (séria 60, 1960-1980)


Nissan Patrol 60 a G60 bol najprv predávaný v Austrálii v roku 1960. Séria získala pozornosť ako prvé vozidlo vedené cez Simpsonovu púšt v Austrálii..
Séria 4WD Nissan Patrol 60 bola vyrobená v krátkej, strednej a dlhej verzií. Mal manuálnu prevodovku typu F3B83L najprv s tromi a neskôr so štyrmi rýchlosťami. Mal tiež dvojrýchlostné prídavné prevodovky s priraditeľným pohonom prednej nápravy. Motor bol typu P s objemom 3956 ccm.
V roku 1963 boli zavedené do výroby modely KG60 a KGL60.

Nissan Patrol 60
Nissan Patrol 60

 


Tretia generácia (1980-1989/-1994)


Rad 160 (MQ / mK), 1980-1989


Séria 160 bola predstavené v roku 1980 ako náhrada rady 60. V Austrálii je tento model oficiálne známy ako Patrol MQ. V roku 1980 boli dispozícii motory L28, P40 a SD33. Všetky modely boli k dispozícii s štvorstupňovou manuálnou prevodovkou. Patroly rady 160 prišli s dvojrýchlostnou prídavnou prevodovkou s pomerom 1:1 pre dlhý prevod a s redukovaným prevodom. 
Všetky modely mali listové odpruženie. Model SD33 mal 24V elektrický rozvod. 
Predný diferenciál u všetkých modelov je C200. V Austrálii bol štandardný zadný diferenciál H233. Niektoré verzie dostali diferenciál LSD. 

V roku 1983 bol model MQ aktualizovaný (ako séria 2). Tieto modely sú obyčajne známe ako MK Patrol. Bola prepracovaná predná časť s obdĺžnikovými svetlometmi a zdokonaleným predným zavesením nápravy. Štvorstupňová prevodovka bola modifikovaná a bol pridaný piaty prevodový stupeň pre väčšinu modelov.
Vznetový motor SD33 bol tiež zmodernizovaný. V Austrálii a niektorých ďalších častiach sveta boli SD33 motory tiež prepracované na štandardnú 12 V elektriku. Bol tiež predstavený preplňovaný vznetový model motora známy ako SD33T.

Nissan Patrol 160

 

260, 1986-2003


Séria 260 bola vlastne séria 160 vyrábaná v Španielsku, (Ľahko rozoznateľná podľa obdĺžnikových svetiel) a predávaná na Európskych trhoch.

Dostupné boli modely SWB / LWB, s motormi L28, SD33 a RD28T.  Verzia s motorom SD33 predávaná na britskom trhu mala 24-voltový elektrický rozvod. Španielska výroba pokračovala až do roku 1994 pre export, a pre domáci trh až do roku 2002.

Nissan Patrol K260


Štvrtá generácia (Y60, 1987-1997)


Model Y60 bol radikálne odlišný od svojich predchodcov. Bol to prvý Patrol s vinutými pružinami. Predná náprava mala trojprvkové zavesenie, zadná náprava mala u SWB a LWB 5-prvkové zavesenie. U úžitkového modelu boli vzadu listové perá a od roku 1994 boli vinuté pružiny u tohto modelu ako voliteľná výbava. Posilovač riadenia bol vo výbave u všetkých modelov. Stabilizátory boli vo výbave štandartne u prednej aj zadnej nápravy s vinutými pružinami. Všetky modely wagon mali kotúčové brzdy vpredu aj vzadu. Úžitková verzia mala vzadu bubové brzdy. Oproti predchádzajúcemu modelu bol pridaný synchrón na spiatočku.

Väčšina modelov mala samosvorný zadný diferenciál (LSD), a niektoré modely mali podtlakovo alebo elektrickým ventilom ovládanú uzávierku zadného diferenciálu. Na niektorých modeloch bol odpojiteľný zadný diferenciál. Niektoré modely Y60 mali mechanický predný naviják s ovládaním v kabíne vodiča. 

Nissan Patrol Y60


Piata generácia (Y61, 1997-2005 ?)


Modely Y61 (GU-pravostranné riadneie, GR-ľavostranné riadenie) sa prvýkrát objavil v roku 1997. K dispozícii boli variaty 4.2L alebo 4.8L benzín,  2.8L turbo diesel, 3.0L turbo diesel, 4.2L disesel, 4.2L turbo diesel, 4.2L turbo diesel s medzichladičom.
U tejto generácie Patrolov boli výrazne zosílené nápravy, pridaných viac synchrónov do prevodovky. Taktiež boli vylepšené voliteľneé výbavy. 
V roku 2004 prešiel Patrol významným faceliftom. Boli zmenené predné svetlomety, a väčšie koncové svetlá. V tom istom roku sa Safari (Patrol) prestal predávať v Japonsku kvôli malému predaju.
Motor TB48DE  je veľmi populárny medzi tunermi arabských štátov,  kde ho modifikujú na také výkonové úrovne, že dokáže poraziť niektoré superšporty od výrobcov ako je Lamborghini alebo Ferrari. V niektorých prípadoch vedia pre preteky do vrchu tento motor nastaviť až na výkon 2000hp. 

Nissan Patrol Y61


Šiesta generácia (Y62, 2010-doteraz)


Výroba zatiaľ posledného modelu Nissan Patrol 2010 bola zahájená dňa 13. februára s heslom ‘Hero of All Terrain’.
Tento Nissan Patrol je poháňaný motorom VK56VD (5,6 l) V8 s 400 hp (298 kW) a 560 Nm (410 ft • lbf) a spojený je so sedemstupňovou automatickou prevodovkou. Premenlivý pohon  4×4 umožnuje prepínanie medzi štyrmi režimami pohonu: piesok, cesta, skaly a sneh. K dispozícii je elektronické zamykanie zadného diferenciálu, rozjazd do kopca, automatické udržiavanie rýchlosti pri zjazde z kopca. Modely na Americkom trhu majú 5,6-litrový V8 benzínový motor. Verzie na iných trhoch majú diselové V6 a V8 motory  a benzínové V6. 

Nissan Patrol Y61 2010